It's like a huge hole has been punched through my chest.

Ska det någonsin sluta? Ska det någonsin bli bra? Kommer jag kunna leva ett vanligt, lyckligt liv någon gång? Varför känns det så tomt.. Så mörkt? Jag vet inte ens vart jag är längre.



Och jag vet vad felet är. Det handlar inte om pengar, bra betyg, kompisar eller om man har pojkvän eller inte. Om man inte ens tål sig själv är det ju inte så jävla konstigt att man mår såhär. Det är ju inte någons fel, utan mitt. Jag är anledningen till mitt mående, ingen annan. Jag är verkligen ledsen för att ni fina människor som känner mig måste dras med mig. Jag är ledsen för att jag är så svår. Jag önskar innerligt att ni kunde ha någon bättre, någon annan.



Jag hoppas att någon gång snart, ska personer kunna se hur jag mår på mitt leende, istället för på mina armar

Det är jag som är problemet i det hela. Ingen annan. Så har det alltid varit. Jag har bara tyckt att det känts bra att säga "det är pappas fel" osv. Men så är det ju inte. Jag är älskad. Personer bryr sig om mig. Jag vet det. Men jag kan inte vara lycklig. Det är alltid något som saknas. Men det är mitt problem.

Trots alla motgångar jag haft i livet, finns jag kvar. Jag vet att jag kan överleva det mesta. Och jag hoppas att jag någon gång kan vara en normal 15-åring som älskar livet.

Kommentarer
Postat av: martina

Hej fina du! skulle bli oerhört glad och tacksam om du ville rösta fram mig som stockholms nästa stora artist! mitt bidrag heter: STOCKHOLM I MITT HJÄRTA - MARTINA AHLMARK och är nmr. 5 på listan! För att komma till röstningen kika in på min blogg eller besök länken nedanför efter pilen! tusen tusen tack i förväg! ->>> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4310&artikel=5116039 <----

2012-05-21 @ 19:14:53
URL: http://likegossip.blogg.se/
Postat av: Ella

Åh vill bara krama om dig, har samma problem jag. Känns som om jag har allt men ändå mår jag inte bra. Det är mig själv jag inte kan leva med.

2012-05-28 @ 20:58:26
URL: http://ellaeriksson.devote.se
Postat av: Asse

Det är bra att du vet att du är älskad sötnos <3 Jag älskar dig Ida, du, 23 in my <3



Vi pratade ju om det här förut, om depression, och du vet att jag är här för dig även om jag inte helt 100% kan säga att jag vet hur det känns att vara ledsen en längre period. Men jag vet hur det känns när man tror att rakbladen dämpar smärtan, och att faktiskt känna att de gör det. Jag gillar inte att du gör det av samma anledning som du inte gillar att jag gjort/gör det men du måste veta att jag inte önskar att du var annorlunda. Jag önskar att du mådde bättre och kunde se dig själv som den underbara person du är men jag skulle verkligen inte byta ut den här Ida mot någon ''lättare'' om det inte är du! Jag känner dig och jag älskar dig så oroa dig inte för att jag inte ska orka med dig, det är bara att komma till mig om du behöver hjälp med något eller bara snacka eller bara ta av dig kläderna och dansa på en äng :) Du har varit där för mig när jag haft det svårt och jag tänker inte svika dig heller <3

2012-05-28 @ 22:21:06
URL: http://bowbows.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0